Ana içeriğe atla

Kurs Hakkında

Bu çalışma, katılan öğretmen adaylarının planlamadan değerlendirmeye öğretim tasarımında yer alan tüm öğelerin önemini ve işlevini kavramaları, öğretim tasarımında kullanılan çeşitli modelleri tanımaları, modellerin öğrencinin öğrenmesini sağlama noktasında hangi ortaklıkları bulunduğunu kavramaları, öğretmenlerin ve öğrencinin matematik derslerindeki öğretim sürecinde değişen rollerini ve sorumluluklarını irdelemeleri hedeflenmektedir. Bu kısım çalışmanın teorik ağırlıklı kısmını oluştururken, bu kısımdan hareketle öğretmen adaylarının ikinci bölümde öğretim süreçlerine yönelik tasarım yapmalarına yönelik uygulamalar ve geribildirim süreci yer alacaktır. Öğretmen adaylarının uygulamalarını değerlendirmeleri, iyi giden ve aksayan yönleri tespit etmeleri ve iyileştirme sürecini de kapsayan yansıtıcı düşünme süreci ile kendi uygulamalarına yönelik araştırmacı bakış açısı edinmeleri desteklenecektir.

    Buna göre; bu etkinliği başarı ile tamamlayan her kursiyer;

  • Öğretim tasarımının tanımını ve öğelerini bilir.
  • Öğretim tasarım modellerini tanır.
  • Farklı öğretim tasarımı modellerinin ortak yönlerini belirler.
  • Öğretim tasarımında öğrenci ve öğretmenin rolünü kavrar.
  • Öğretim programını tasarımcı gözüyle inceler.
  • Bir öğretimin tasarlanmasındaki aşamaları öğretimi tasarlamak üzere takip eder.
  • Öğretim tasarımının etkiliğini değerlendirmede kullanılabilecek araç ve stratejiler ile ilgili farkındalık kazanır.
  • Araştırmacı öğretmen olma hakkında farkındalık kazanır.
  • Tasarım temelli araştırmalar hakkında farkındalık kazanır.